Klausimas

Atitinkama Taryba rengia Projekto įgyvendinimo planą, kurį derina su Ministerijos patvirtintu programos komitetu, teikia jį Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA).

CPVA, suderinus projekto įgyvendinimo planą su Taryba, Ministerija teikia vertinimo ataskaitą. Ministerija, gavusi šią ataskaitą, rengia lėšų skyrimo įsakymą. Patvirtinus lėšų skyrimą CPVA su Taryba pasirašo sutartį dėl projekto įgyvendinimo plano. 

Prasidėjus Projekto įgyvendinimui Taryba renka ekspertų grupes galimybių studijos parengimui pagal autorines sutartis. Nurodoma, kad Taryba kviečia minimos Ministerijos darbuotoją, į ekspertų darbo grupę dėl darbuotojos ekspertinių žinių.

Nurodoma, kad Ministerijos darbuotoja, rengė investicijų programos veiklos idėją, dalyvavo rengiant mokslo skyriui priskirtą pažangos priemonę ir šio projekto finansavimo sąlygų aprašą. Paklausime nurodyta, kad darbuotoja nėra šios programos komiteto, kuris teikia pritarimus projektų įgyvendinimo planams, narė. Taip pat darbuotoja neturi galimybės daryti poveikio Tarybai parenkant ekspertus jų koordinuojamų projektų įgyvendinimui. 

Klausiama, kaip būtų vertinama situacija, jeigu darbuotoja priimtų Tarybos pasiūlymą dalyvauti projekte pagal autorinę sutartį ir ką reikėtų daryti siekiant išvengti interesų konflikto.  

Atsakymas 

Pagal Įstatymą deklaruojančiojo privatus interesas taip pat siejamas su jo vykdoma papildoma veikla, nesusijusia su tarnybinėmis pareigomis. Pažymėtina, kad papildomas darbas ar papildoma veikla gali būti derinami su deklaruojančiojo darbu valstybinėje tarnyboje, jeigu tokia papildoma veikla nesukelia jam nuolatinio viešųjų ir privačių interesų konflikto, t. y. Įstatymo nuostatų pažeidimo galima išvengti nusišalinant nuo interesų konfliktą keliančio klausimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrų. 

Komisijos nuomone, jeigu darbuotoja nuspręstų dalyvauti Tarybos įgyvendinamame projekte pagal autorinę sutartį, jai atsirastų pareiga, vadovaujantis Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, nusišalinti nuo tarnybinių pareigų Ministerijoje vykdymo, jeigu jos būtų susijusios su šiuo konkrečiu Tarybos įgyvendinamu projektu. 

Interesų konfliktu, Komisijos nuomone, galėtų būti laikoma ir situacija, jeigu, kaip  nurodoma, dalyvaudama rengiant investicijų programos idėją ar pažangos priemonę ir šio projekto finansavimo sąlygų aprašą, darbuotoja žinojo apie Tarybos planuojamą jai pateikti pasiūlymą. Tačiau, jeigu tokios informacijos nežinojo ar neturėjo galimybės apie tai žinoti, veikla pagal autorinę sutartį Tarybos įgyvendiname projekte, Komisijos nuomone, neprieštarautų Įstatymo reikalavimams.  

Atkreiptinas dėmesys

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad užsiimant papildoma veikla reikia laikytis ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nustatytų pareigų: nesinaudoti viešai neskelbiama tarnybine informacija ne tarnybinei veiklai (5 punktas), nesinaudoti ir neleisti kitiems naudotis valstybės ar savivaldybių valdomu turtu ne tarnybinei veiklai, išskyrus įstatymuose ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose nustatytas išimtis (6 punktas).  

Pažymėtina, kad pagal Valstybės tarnybos įstatymo 6 straipsnio 3 dalį, valstybės tarnautojams draudžiama užsiimti kita veikla, jeigu tai sukelia interesų konfliktą, sudaro prielaidas tarnybinę padėtį panaudoti privačiais interesais, diskredituoja valstybės tarnybos autoritetą, kliudo valstybės tarnautojui tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai yra pareigos, darbas ar veikla tose įmonėse, įstaigose, organizacijose, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdinius įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą, arba priima sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos. Todėl siūlytina, prieš priimant pasiūlymą, tai suderinti ir su darbuotoja į pareigas priimančiu (ar įgaliotu) asmeniu, t. y. ar papildoma veikla neprieštaraus minėtiems Valstybės tarnybos įstatymo reikalavimams. 

Komisija nėra įgaliota teikti oficialų teisės aktų aiškinimą, todėl dėstoma Komisijos nuomonė teismams, valstybės ar savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, fiziniams ar juridiniams asmenims nėra privaloma.

 Sužinokite daugiau